diumenge, 16 de juny de 2013

Tercer trimestre arriba a la fi

En aquest últim trimestre hem fet moltes coses interessants; el que més m´ha cridat l´atenció ha sigut la quantitat de coses que es pot fer amb un llibre com és el de Terra baixa.

Aquest curs hem donat molta força a la cohesió, la cohesió lèxica, com per exemple la hiperonímia, els hipònims, els sinònims, les relacions de contrast, etc. També hi ha la coherència gramatical i un exemple és la dixi, l’anàfora i l’el·lipsi. De tot això ens hem cansat de fer exercicis.

Un altre punt important sobretot al final han sigut els signes de puntuació, practicant amb textos buits de signes i havent de ficar-los. Els punts i les comes poden donar dolor de cap, encara que a la fi no és tan complex com pareix.

Amb el llibre de lectura “Terra  baixa”, s'havia de fer un treball creatiu d'una llista; jo vaig escollir fer un videolit. Encara que es pot millorar, estic content amb el meu treball. Entre tots vàrem fer una rúbrica de correcció amb l´ajuda de Toni, també haguérem de fer una intervenció en la qual teníem que llegir un fragment del text i explicar-lo.

Una part molt important del curs ha sigut la sintaxi d´oracions compostes i dels seus connectors, vàrem fer deures i cal destacar els de traduir oracions compostes del castellà al valencià, que a mi em resulten mot complexes i varen eixir en l´examen final.

Trencant la rutina vàrem dedicar uns dies a Vicent Andrés Estellés, un periodista, escriptor i poeta valencià que va fer moltes obres i és un reconegut escriptor en aquesta llengua. Jo vaig escollir recitar un poema seu, en una activitat de Paraula Viva, que es dedica a gravar els poemes recitats.

Per últim, l´examen va resultar dels dos simulacres que vàrem fer. Els exercicis pareixien fàcils però hi havia molta complexitat a l´hora d'escollir per exemple com traduïes algun connector o si calia o no ficar punts o comes. En definitiva, l´examen confie que l’aprove encara que sé que és difícil.


Això és el que puc destacar del tercer trimestre de valencià.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.